"אם מישהו מרגיש בטוח להתחסן, שיתחסן; הרבנים לא יצאו כנגד החיסונים"

אבי יעקב No Comments on "אם מישהו מרגיש בטוח להתחסן, שיתחסן; הרבנים לא יצאו כנגד החיסונים"

גדליהו סילמן, בנו של הגאון הגדול רבי יהודה סילמן שליט"א, מספר בראיון על הדיון הדרמטי בבית הדין: "הרבנים החליטו להמתין עם הקריאה הפומבית להתחסן עד לתוצאות חיסון ראשוניות של מחוסנים בעולם אולם אין קריאה פומבית חלילה שלא להתחסן" | על מתנגדי החיסונים: "הרבנים הביעו בפני הרופאים את מורת רוחם מהפרסומים של מתנגדי החיסונים "הם אינם נשמעים לדעתנו", אמרו" | האזינו

חיסון חברת פייזר צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גדליהו סילמן הוא מנהל לשכת ראש עיריית בני ברק אבל לפני הכל הוא בנו של הגאון הגדול רבי יהודה סילמן שליט"א, ראב"ד בית הדין של הגר"נ קרליץ זצוק"ל. בתכנית "מהדורת הבוקר" שוחח סילמן עם בצלאל קאהן על הדיון המיוחד שהתקיים השבוע בבית הדין, בהשתתפות גורמים בכירים במשרד הבריאות, בראשם מנכ"ל המשרד, הפרופסור חזי לוי.

סילמן סיפר כי אביו, הגר"י סילמן, עבר טרם הפגישה על מחקרים רבים: "אבי ישב וקרא מחקרים רבים מרחבי העולם אודות החיסונים השונים שפותחו", סיפר, "לצורך זאת, אף ביטל חברותא קבועה שיש לו באותן שעות".

על הפגישה עצמה, סיפר סילמן: "בכירי משרד הבריאות השמיעו את דעתם. הרבנים שאלו שאלות ודנו בנושא בכובד ראש והחליטו כי תחל תקופת המתנה של מספר שבועות, בהם יעקבו אחר תוצאות של מחוסנים ברחבי העולם, דוגמת ארה"ב, שם החלו להתחסן כבר, ואו אז יצאו בקריאה ציבורית לציבור להתחסן".

סילמן מבהיר: "בית הדין לא הביע את דעתו, נכון לעכשיו, ברמה הפרטנית, מה יעשה כל אדם. נכון לעכשיו אין הנחיה מה לעשות, לכן אם מישהו מרגיש מספיק בטוח לעשות את החיסון, כמובן שאין מניעה מלהתחסן. העניין היה הציבוריות. הקריאה הציבורית והנחיית הרבנית מחייבת יתר על מידה. מאחר ומדובר בדיני נפשות, הרבנים החליטו להמתין מעט, אבל בשום שלב לא יצאו כנגד החיסונים".

עוד מספר סילמן, כי במהלך הפגישה העלו בכירי משרד הבריאות בפני הרבנים את הנושא הכאוב של הכחשת החיסונים ומודעות הרחוב המפורסמות כנגד החיסונים. "אבי שליט"א והגאון הגדול ר' שריאל רוזנברג הביעו מיד את מורת רוחם ממתנגדי החיסונים והפרסומים אותם הם מפיצים. הם הבהירו לבכירי משרד הבריאות כי מדובר באנשים שלא שואלים את דעת בית הדין וכי דעת הרבנים אינה נוחה כלל מדעתם".

בהמשך השיחה, סיפר סילמן על שיחה מעניינת שקיבל אביו, הגאון רבי יהודה סילמן, מאחד מרבני חב"ד, שביקש להתעדכן בדיון עם משרד הבריאות ולעיין בפרוטוקול הדיון. "מצאה חן בעיניו ההתנהלות המאוזנת של הרבנים שתומכים בהתחסנות, אבל ממתינים מעט עם הקריאה הפומבית".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות